خوش آمدید

خوش آمدید

امیدوارم با ذهن سرشار از علم کامپیوتر از این وبلاگ خارج بشین!
خوش آمدید

خوش آمدید

امیدوارم با ذهن سرشار از علم کامپیوتر از این وبلاگ خارج بشین!

برسی گوشی g7

برای مشاهده برسی این گوشی جنجال برانگیز به ادامه مطلب مراجعه کنید  

بعضی از کاربران از ما می‌پرسند که به یک گوشی با صفحه نمایش خوب، دوربین خوب، کیفیت ساخت خوب و امکانات متنوع نیاز دارند و در ضمن بودجه شان هم محدود است. تا چند سال اخیر محصولاتی که در بازار قرار داشتند همگی با محدودیت‌هایی دربخش‌های مختلف روبه‌رو بودند و یک محصول با قیمت متوسط و رده میانی، واقعا نمی‌توانست نیاز کاربران را از هر جهت برآورده کند. اما حالا به نظر می‌رسد که پیشرفت فناوری و افزایش قدرت پردازش در گوشی‌ها کم‌کم ما را به نقطه‌ای می‌رساند که بتوان چند مدل گوشی با ویژگی‌های گفته شده را به کاربران توصیه کرد. گوشی جدید Huawei Ascend G7 که در IFA 2014 معرفی شد، می‌تواند یکی از همین گزینه‌های دوست داشتنی و جالب توجه باشد.

 طراحی

به‌عنوان یک فبلت با قیمت زیر یک میلیون تومان، G7 طراحی واقعا خوبی دارد! باید اعتراف کرد که هوآوی در این مدت زمان نسبتا کوتاهی که در بازار حضور داشته توانسته در زمینه‌های مختلف پیشرفت خوبی از خود نشان داده و حالا شاهدیم که یک فبلت میان قیمت با طراحی یکپارچه که بخشی از ساختار آن را آلومینیوم تشکیل داده و ظاهری سرراست و دلپذیر دارد به بازار عرضه کرده است. استفاده از آلومینیوم در پشت و اطراف گوشی باعث شده تا حس خوبی از در دست گرفتن این گوشی داشته باشید. با آنکه صفحه نمایش گوشی 5,5 اینچ است، اما ساختار گوشی و وزن 165 گرمی آن به هیچ‌وجه آزار‌دهنده نیست. لبه‌های گوشی تیز نبوده و حالت گرد دارد که در کنار ضخامت 7,6 میلیمتری، به بهبود تجربه کاربری و نحوه نگه داشتن آن در دست کمک می‌کند. تنها دکمه‌های فیزیکی در G7 روشن و خاموش و دکمه تغییر حجم صدا هستند که در پایین آنها سینی‌های نصب سیمکارت و کارت حافظه قرار گرفته‌اند (تصویر 1).

 در جلو و بالای صفحه نمایش سنسور تشخیص نور محیط و Proximity، دوربین پنج مگاپیکسلی و یک LED کوچک برای نمایش برخی اتفاقات (مانند دریافت پیغام یا نمایش شارژ گوشی) وجود دارد. پشت گوشی نیز دوربین به همراه فلاش و میکروفون دوم، و بلندگوی تک کاناله قرار گرفته است. هوآوی می‌گوید که در این گوشی از ساختاری متشکل از دو آنتن (در بالا و پایین گوشی) استفاده شده است تا در زمان در دست گرفتن گوشی، درصورتی‌که تشخیص داده شود آنتن دهی با تداخل مواجه شده، آنتن‌ها به‌صورت خودکار سویچ شده و کیفیت آنتن دهی حفظ شود.

 

سخت‌افزار و کارایی

احتمالا G7 یکی از معدود گوشی‌های هوآوی است که به جای استفاده از چیپ ست Mediatek یا HiSilicon، از چیپ ست ساخت Qualcomm بهره گرفته است. این چیپ ست دارای چهار هسته پردازشی با معماری Cortex-A53 و فرکانس کاری 1,2 گیگاهرتز است که البته چندان هم زیاد نیست و به خوبی نشان میدهد که این چیپ ست یک محصول رده میانی است. با این ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این چیپ ست توانایی پشتیبانی از پردازش‌های 64 بیتی را داشته و به همین خاطر G7 را به یک محصول ویژه تبدیل می‌کند (با این حال 64 بیتی بودن این چیپ ست شاید خیلی روی تجربه کاری شما تاثیر نداشته باشد! ). پردازش‌های گرافیکی بر عهده Adreno 306 (با فرکانس کاری 400 مگاهرتز) بوده و در حرکتی مثبت دو گیگابایت حافظه RAM برای این گوشی در نظر گرفته شده است. امکانات ارتباطی این گوشی در سطح استانداردی است. توانایی‌های ارتباطی این گوشی شامل اتصال Wi-Fi 802. 11n، بلوتوث نسخه چهارم (مجهز به پروفایل GPS  LE و اتصال NFC می‌شود. در ضمن علاقه‌مندان به شبکه نسل چهارم مخابراتی می‌توانند روی G7 حساب کنند. استفاده از یک باتری با ظرفیت سه هزار میلی آمپر ساعت برای یک گوشی با سخت‌افزار متوسط منطقی و مناسب به نظر می‌رسد. به گفته هوآوی، این باتری می‌تواند تا ششصد ساعت گوشی را در حالت آماده به کار نگه دارد! ادعای دیگری که هوآوی دارد این است که حالت صرفه‌جویی در باتری پیشرفته این گوشی، امکان استفاده به مدت 24 ساعت از گوشی در حالتی که تنها ده درصد از باتری باقیمانده را فراهم می‌کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.